ArtixX

Binnenkort stellen we onze dochter aan u voor. Met de lancering van dit nieuwe label kunnen we nieuwe markten aanboren en inspringen op kansen.

Koningsdag...

“In 80 dagen de wereld rondgaan is volgens Jules Verne mogelijk. Maar, in 1 dag de 13 werelden van Tilburg bezoeken was waanzinnig!” Aldus Koning Willem-Alexander die afgelopen 27 april in Tilburg zijn 50e vierde. Artishock events & marketing, verantwoordelijk voor het creatieve concept en uitvoering van de Koningsdag in Tilburg kijkt dan ook terug op een zeer geslaagde dag. In opdracht van de gemeente Tilburg ontwikkelde Artishock events & marketing een concept, werkte dit uit, zette de productie op en had tijdens het bezoek van de koninklijke familie de regie over de uitvoering.

De talrijke uiteenlopende ideeën van de Tilburgse bevolking moesten tot één verhaal worden teruggebracht. Het idee van de ‘013 werelden, één verhaal’ is zo geboren. De toer door Tilburg voerde namelijk de koninklijke familie langs dertien (naar het netnummer 013) 'werelden' die een beeld geven van de stad. Elk met een eigen verhaal, een eigen vibe, en een eigen signatuur. Elke wereld werd betreden door een speciaal ontworpen poort, inclusief poortwachter. Denk aan ‘Tilburg van Toen’, ‘Een stad van Geuren en Kleuren’, ‘Midden in het Hart van Brabant’, maar ook voetbalclub Willem II en stadsicoon ‘De Kruikenzeiker’ kwamen aan bod.

Uiteraard werkte het weer mee, maar ook het massaal toegestroomde Tilburgse publiek zorgde door hun enthousiasme voor een onvergetelijke 50e verjaardag voor de koning. Bekijk hier de sfeerbeelden van de dag.

nieuwsfoto gouden giraffe

Vrijdagavond 10 februari zijn de Gouden Giraffen uitgereikt. De Gouden Giraffe is een award voor het beste event van Nederland en komt toe aan het bureau samen met haar opdrachtgever.

Artishock events & marketing won de Gouden Giraffe voor de opening van de Bosch-tentoonstelling op 12 februari 2016 in de categorie Brand Events. De award is een impactprijs. Onder aan de streep telt maar één ding: welk resultaat heeft het concept van het evenement opgeleverd voor de opdrachtgever? In dit geval waren er 3 opdrachtgevers: gemeente 's-Hertogenbosch, Noodbrabants Museum en stichting JB500 met 3 opdrachten. Hoofdopdrachtgever was gemeente ’s-Hertogenbosch en hoofddoel van de opdracht was: het openingsevent moet een aanzienlijke bijdrage leveren aan de profilering van de stad ’s-Hertogenbosch, waarin Jeroen Bosch niet meer weg te denken zou zijn, met trotse Bosschenaren, en waarbij extra (terugkom) bezoeken en bijbehorende bestedingen via het Bosch-programma gestimuleerd zouden worden, ook voor de lange termijn.

Na een voortraject vond er in de middag ook een pitch voor een vakjury plaats. De jury sprak haar waardering uit voor de wijze van het laden van het merk 's-Hertogenbosch middels het drieluik-concept van de opening van de tentoonstelling: Visioenen van een genie. Het programma rondom de opening werd door Artishock ingezet als afsluiting van een voorbereidende periode waarbij de activiteiten van het Bosch-jaar een podium aan de route kregen en zo tegelijkertijd de publieke kick-off vormden van het Bosch-jaar in aanwezigheid van koning Willem-Alexander. Dit concept dat van de opening een traject maakte, en de live uitzending van 1,5 uur heeft enorm bijgedragen aan de effecten op onder meer kaartverkoop, mediawaarde, extra bezoekers aan de stad, en dus rendement, en uiteindelijk aan de positionering van de stad als A merk.

Daarnaast waren er lovende woorden over de branding en aankleding van het event via de metafoor hooi. Hooi als visuele component was steeds zichtbaar en herkenbaar, zowel tijdens het event als in de communicatie. Het hooi verbond alle verhalen symbolisch aan elkaar en refereerde naar het kopstuk van de tentoonstelling: de hooiwagen.

Het is de eerste keer dat Artishock events & marketing de Gouden Giraffe wint, echter, in haar danktoespraak droeg directeur-eigenaar Mechtild Stultiens de prijs op aan uiteraard haar opdrachtgevers gemeente ’s-Hertogenbosch, Noordbrabants Museum en Stichting JB500 maar vooral aan de stad ’s-Hertogenbosch. “De opening van de tentoonstelling was een evenement, van, voor, door en met de stad en wat zijn wij trots dat we als bureau ons steentje hebben kunnen bijdragen aan deze onvergetelijke opdracht. De toekenning van deze award aan ons bureau alleen zou te veel eer zijn. Trots op Den Bosch, trots op Bosch!”

De publieksprijs is niet naar Artishock gegaan. 

HR30_235_b...

JADS Alive. De kersverse Bossche universiteit Jheronimus Academy of Data Science werd donderdag 1 december officieel geopend in aanwezigheid van Hare Majesteit Koningin Máxima. De nieuwe universitaire opleiding is gevestigd in voormalig klooster Mariënburg. Wij mochten het concept voor de openingshandeling ontwikkelen én uitvoeren. Wat een feest was het!

Na het hoogstaande plenaire programma voor genodigden in de kapel van Mariënburg, een uitgebreide rondleiding over de universiteit en een ontmoeting met verschillende studenten opende HMK Máxima buiten, in aanwezigheid van veel publiek, met een ‘swipe’ over het scherm de universiteit officieel. Wat volgde was een spectaculaire show van muziek, dans en projectie, waarin verleden, heden en toekomst samen kwamen. JADS Alive!

2016-11-01-PHOTO-00001865

De week is goed begonnen: maandag de opening van het nieuwe – meest duurzame van Nederland - distributiecentrum van @Lidlnederland onder het motto ‘Alles op groen’. Woensdag de tweede editie van ‘Get Floored’ voor Desso. En verder hebben we de volledige conceptontwikkeling en verzorging mogen doen van de beursstand van HP Enterprise op de HP Storage Expo deze week in de Jaarbeurs in Utrecht en organiseren we vrijdag 4 november de voorontvangst in het Zwanenbroedershuis, de gastenbegeleiding in de kerk en na afloop het souper in Het Noordbrabants Museum voor de gasten van het Bosch Requiem.

Gelukkig vallen we na zo’n week niet in het welbekende zwarte gat. We mogen dit jaar namelijk ook nog mooie dingen doen voor onder meer Essent, EJP, OrcaGroup, Enexis, Braaaf, We are Food: Brabant Europese Regio van de Gastronomie 2018, JADS, HP Inc,…..

Alabastine...

Al 60 jaar een belangrijke naam in doe-het-zelf-land, dat is reden voor een feestje! Daarom opende Alabastine op zaterdag 8 oktober haar deuren voor iedereen die eens een kijkje wilde nemen achter de schermen. Ruim 550 bezoekers uit Ammerzoden en omstreken kwamen naar de fabriek voor rondleidingen en product- en machinepresentaties. En natuurlijk gingen ze zelf ook aan de slag: gips plamuren, hout dichten en de kinderen maakten hun handafdruk in sneldrogend gips. Onder het genot van een hapje en drankje bewonderden de bezoekers de prachtige museumwand over 60 jaar Alabastine.

Een zeer geslaagde open dag en start van het jubileumjaar. In 2017 viert Alabastine haar jubileum nog met een groot feest voor al haar medewerkers. Artishock verzorgt hiervoor niet alleen de conceptontwikkeling en styling, maar ook de volledige organisatie. 

Walk to Fight Cancer_artikel

Geen Swim to Fight Cancer dit jaar, maar er werd van 28 september tot en met 1 oktober wel stevig gewandeld voor het goede doel. En hoe! ‘Onze’ Mechtild liep samen met 12 loopmaatjes van Cadzand naar ’s-Hertogenbosch om bij Buurt op zaterdag 1 oktober te finishen. 40 km per dag, 4 dagen lang. Van Cadzand naar Brugge, van Brugge naar Antwerpen, van Antwerpen naar Breda en tot slot van Breda naar ’s-Hertogenbosch. Never a dull moment! Samen haalden ze ruim € 20.000 op voor onderzoek naar de bestrijding van kanker.

Meer lezen over Walk to Fight Cancer? Lees onze special edition nieuwsbrief of bekijk het artikel uit het Brabants Dagblad

HEADER_LCJ

Slapen deden ze niet in de Liliane City Jungle... Ruim 12.000 ‘apenkoppen’ kwamen tussen 14 en 19 juli naar de Parade in ’s-Hertogenbosch. Ze beklommen de Lost Jungle, tokkelden vanaf 10 meter hoogte naar beneden, hingen in de lianen en overleefden de windtunnel. Daarnaast genoot jong en oud van heerlijke food en drinks in het Food Plaza, van optredens van het Levenslied Festival, van workshops bootcamp, handboogschieten, koken met insecten, en nog veel meer…

Met de Liliane City Jungle werd een bedrag van € 83.773,02 bij elkaar gebracht voor het Liliane Fonds. Het fonds kan hiermee ruim 600 kinderen een jaar lang helpen. Artishock en Artixx tekenden voor het creatieve concept, de uitvoering werd in coproductie met Marijn Producties gedaan. Met dank aan de steun van vele sponsors en vrijwilligers.

Nagenieten? Bekijk de foto’s en aftermovie

Start van de kids run tijdens de BrandLoyalty Vestingloop 2016. Fotografie Wouter Roosenboom

De elfde editie van de Vestingloop trok maar een recordaantal deelnemers van maar liefst 7.900. Het weer zat ondanks de voorspellingen mee, onweer bleef uit. De deelnemers genoten van het nieuwe parcours op de 5, 10 en 15 km met de start in het Paleiskwartier, het hart van de Grow Campus. het nieuwe parcours bracht hen door de Bossche wijken, een stukje binnenstad en de omliggende natuur. Een unieke combinatie! De vele muziekskes en DJ's aan de route maakt de sfeer compleet.  

Artishock verzorgde in opdracht van de Stichting Vestingloop 's-Hertogenbosch samen met Marijn Producties de organisatie en communicatie voor dit unieke event. We hebben er van genoten! Dank aan alle deelnemers, vrijwilligers, het publiek en natuurlijk hoofdsponsor BrandLoyalty en alle overige partners. Zonder jullie geen Vestingloop!

Hieronder vind je de uitslagen en de finishfoto's: 
De totale uitslagen bekijk je hier
Bekijk de videobeelden van jouw Vestingloop terug
Zoek jouw finishfoto terug via je startnummer

Nog even nagenieten van de BrandLoyalty Vestingloop? Bekijk dan hier de prachtige foto's van onze fotograaf Wouter Roosenboom.

Wonderlijk...

Groepsarrangementen Een Wonderlijke Klim

Samen met familie, vrienden of collega’s genieten van Een Wonderlijke Klim? Volledig verzorgd met een uniek arrangement. Dat kan! Informeer naar de nog beschikbare data en tijden.

Familie-arrangement: Fabelachtige Klim € 19,50 p.p. excl. btw
Aanvraag indienen

  • Ontvangst met hemelse koffie of verse muntthee, voor de kinderen aanmaaklimonade of druivensap met tumtum snoepjes 
  • Heerlijke bonbons uit de Tuin der Lusten of een Bossche bol
  • Kids kunnen een brief aan één van de boogbeelden posten en krijgen binnen enkele dagen persoonlijk antwoord terug! 
  • Klimmen en klauteren naar 25 meter hoogte voor een wandeling door de dakgoten van de Sint-Jan
  • Optioneel: meet & greet met boogbeeld (meer informatie onderaan deze pagina)

Vrienden-arrangement: Potsierlijke Klim € 17,50 p.p. excl. btw
Aanvraag indienen

  • Ontvangst met hemelse koffie of verse muntthee, een ijs cappuccino met een vleugje Tia Maria of een Jeroen Bosch biertje
  • Heerlijke bonbons uit de Tuin der Lusten of een Bossche bol
  • Klimmen en klauteren naar 25 meter hoogte voor een wandeling door de dakgoten van de Sint-Jan
  • Optioneel: meet & greet met boogbeeld (meer informatie onderaan deze pagina)

Bedrijven-arrangement: The sky is the limit 
Prijs op aanvraag en afhankelijk van uw wensen                                                                       Aanvraag indienen

  • Persoonlijke ontvangst door gastvrouw
  • Hemelse koffie of verse muntthee vooraf of Jeroen Bosch biertje/glas wijn
  • Heerlijke bonbons uit de Tuin der Lusten of een Bossche bol
  • Klimmen en klauteren naar 25 meter hoogte voor een wandeling door de dakgoten van de Sint-Jan
  • Bijzonder dakgootconcert (vanaf 15 personen)
  • Grappen en grollen door de Potsenmaker (vanaf 15 personen)
  • Naar wens in te vullen: ontbijt, lunch of diner
  • Meet & greet met live boogbeeld (vanaf 15 personen)

Uniek! Meet & Greet met live boogbeeld
Maak uw dag nog specialer en ontmoet één van de boogbeelden in het echt! Tegen een meerprijs van € 75,- neemt onze boogbeeld-mascotte u mee op reis in de wonderlijke wereld op 25 meter hoogte.

Prijzen zijn exclusief BTW, inclusief administratiekosten

Meer informatie
Uiteraard denken we graag met u mee bij de invulling van uw arrangement. Helaas zijn alle toegangskaarten voor de tentoonstelling in Het Noordbrabants Museum uitverkocht, maar wij denken graag met u mee voor alternatieven. Neemt u voor beschikbaarheid, vragen of meer informatie contact op via 073 – 690 1504.

01_FD_620x_460_300

Onlangs in het FD!

De speciale bijlage bij het FD onlangs over live communication gelezen? Er zijn in Nederland vele evenementenbureaus waarvan zo'n 20 die een bijzondere gebeurtenis bedenken en deze inzetten als onderscheidend communicatiemiddel. Dit met het doel te informeren, kennis te verkrijgen of over te dragen. Artishock events & marketing draagt als één van die bureaus haar steentje bij aan de bijlage.