ArtixX

Binnenkort stellen we onze dochter aan u voor. Met de lancering van dit nieuwe label kunnen we nieuwe markten aanboren en inspringen op kansen.

Nieuws

Koningsdag...

“In 80 dagen de wereld rondgaan is volgens Jules Verne mogelijk. Maar, in 1 dag de 13 werelden van Tilburg bezoeken was waanzinnig!” Aldus Koning Willem-Alexander die afgelopen 27 april in Tilburg zijn 50e vierde. Artishock events & marketing, verantwoordelijk voor het creatieve concept en uitvoering van de Koningsdag in Tilburg kijkt dan ook terug op een zeer geslaagde dag. In opdracht van de gemeente Tilburg ontwikkelde Artishock events & marketing een concept, werkte dit uit, zette de productie op en had tijdens het bezoek van de koninklijke familie de regie over de uitvoering.

De talrijke uiteenlopende ideeën van de Tilburgse bevolking moesten tot één verhaal worden teruggebracht. Het idee van de ‘013 werelden, één verhaal’ is zo geboren. De toer door Tilburg voerde namelijk de koninklijke familie langs dertien (naar het netnummer 013) 'werelden' die een beeld geven van de stad. Elk met een eigen verhaal, een eigen vibe, en een eigen signatuur. Elke wereld werd betreden door een speciaal ontworpen poort, inclusief poortwachter. Denk aan ‘Tilburg van Toen’, ‘Een stad van Geuren en Kleuren’, ‘Midden in het Hart van Brabant’, maar ook voetbalclub Willem II en stadsicoon ‘De Kruikenzeiker’ kwamen aan bod.

Uiteraard werkte het weer mee, maar ook het massaal toegestroomde Tilburgse publiek zorgde door hun enthousiasme voor een onvergetelijke 50e verjaardag voor de koning. Bekijk hier de sfeerbeelden van de dag.

nieuwsfoto gouden giraffe

Vrijdagavond 10 februari zijn de Gouden Giraffen uitgereikt. De Gouden Giraffe is een award voor het beste event van Nederland en komt toe aan het bureau samen met haar opdrachtgever.

Artishock events & marketing won de Gouden Giraffe voor de opening van de Bosch-tentoonstelling op 12 februari 2016 in de categorie Brand Events. De award is een impactprijs. Onder aan de streep telt maar één ding: welk resultaat heeft het concept van het evenement opgeleverd voor de opdrachtgever? In dit geval waren er 3 opdrachtgevers: gemeente 's-Hertogenbosch, Noodbrabants Museum en stichting JB500 met 3 opdrachten. Hoofdopdrachtgever was gemeente ’s-Hertogenbosch en hoofddoel van de opdracht was: het openingsevent moet een aanzienlijke bijdrage leveren aan de profilering van de stad ’s-Hertogenbosch, waarin Jeroen Bosch niet meer weg te denken zou zijn, met trotse Bosschenaren, en waarbij extra (terugkom) bezoeken en bijbehorende bestedingen via het Bosch-programma gestimuleerd zouden worden, ook voor de lange termijn.

Na een voortraject vond er in de middag ook een pitch voor een vakjury plaats. De jury sprak haar waardering uit voor de wijze van het laden van het merk 's-Hertogenbosch middels het drieluik-concept van de opening van de tentoonstelling: Visioenen van een genie. Het programma rondom de opening werd door Artishock ingezet als afsluiting van een voorbereidende periode waarbij de activiteiten van het Bosch-jaar een podium aan de route kregen en zo tegelijkertijd de publieke kick-off vormden van het Bosch-jaar in aanwezigheid van koning Willem-Alexander. Dit concept dat van de opening een traject maakte, en de live uitzending van 1,5 uur heeft enorm bijgedragen aan de effecten op onder meer kaartverkoop, mediawaarde, extra bezoekers aan de stad, en dus rendement, en uiteindelijk aan de positionering van de stad als A merk.

Daarnaast waren er lovende woorden over de branding en aankleding van het event via de metafoor hooi. Hooi als visuele component was steeds zichtbaar en herkenbaar, zowel tijdens het event als in de communicatie. Het hooi verbond alle verhalen symbolisch aan elkaar en refereerde naar het kopstuk van de tentoonstelling: de hooiwagen.

Het is de eerste keer dat Artishock events & marketing de Gouden Giraffe wint, echter, in haar danktoespraak droeg directeur-eigenaar Mechtild Stultiens de prijs op aan uiteraard haar opdrachtgevers gemeente ’s-Hertogenbosch, Noordbrabants Museum en Stichting JB500 maar vooral aan de stad ’s-Hertogenbosch. “De opening van de tentoonstelling was een evenement, van, voor, door en met de stad en wat zijn wij trots dat we als bureau ons steentje hebben kunnen bijdragen aan deze onvergetelijke opdracht. De toekenning van deze award aan ons bureau alleen zou te veel eer zijn. Trots op Den Bosch, trots op Bosch!”

De publieksprijs is niet naar Artishock gegaan. 

HR30_235_b...

JADS Alive. De kersverse Bossche universiteit Jheronimus Academy of Data Science werd donderdag 1 december officieel geopend in aanwezigheid van Hare Majesteit Koningin Máxima. De nieuwe universitaire opleiding is gevestigd in voormalig klooster Mariënburg. Wij mochten het concept voor de openingshandeling ontwikkelen én uitvoeren. Wat een feest was het!

Na het hoogstaande plenaire programma voor genodigden in de kapel van Mariënburg, een uitgebreide rondleiding over de universiteit en een ontmoeting met verschillende studenten opende HMK Máxima buiten, in aanwezigheid van veel publiek, met een ‘swipe’ over het scherm de universiteit officieel. Wat volgde was een spectaculaire show van muziek, dans en projectie, waarin verleden, heden en toekomst samen kwamen. JADS Alive!

2016-11-01-PHOTO-00001865

De week is goed begonnen: maandag de opening van het nieuwe – meest duurzame van Nederland - distributiecentrum van @Lidlnederland onder het motto ‘Alles op groen’. Woensdag de tweede editie van ‘Get Floored’ voor Desso. En verder hebben we de volledige conceptontwikkeling en verzorging mogen doen van de beursstand van HP Enterprise op de HP Storage Expo deze week in de Jaarbeurs in Utrecht en organiseren we vrijdag 4 november de voorontvangst in het Zwanenbroedershuis, de gastenbegeleiding in de kerk en na afloop het souper in Het Noordbrabants Museum voor de gasten van het Bosch Requiem.

Gelukkig vallen we na zo’n week niet in het welbekende zwarte gat. We mogen dit jaar namelijk ook nog mooie dingen doen voor onder meer Essent, EJP, OrcaGroup, Enexis, Braaaf, We are Food: Brabant Europese Regio van de Gastronomie 2018, JADS, HP Inc,…..

Alabastine...

Al 60 jaar een belangrijke naam in doe-het-zelf-land, dat is reden voor een feestje! Daarom opende Alabastine op zaterdag 8 oktober haar deuren voor iedereen die eens een kijkje wilde nemen achter de schermen. Ruim 550 bezoekers uit Ammerzoden en omstreken kwamen naar de fabriek voor rondleidingen en product- en machinepresentaties. En natuurlijk gingen ze zelf ook aan de slag: gips plamuren, hout dichten en de kinderen maakten hun handafdruk in sneldrogend gips. Onder het genot van een hapje en drankje bewonderden de bezoekers de prachtige museumwand over 60 jaar Alabastine.

Een zeer geslaagde open dag en start van het jubileumjaar. In 2017 viert Alabastine haar jubileum nog met een groot feest voor al haar medewerkers. Artishock verzorgt hiervoor niet alleen de conceptontwikkeling en styling, maar ook de volledige organisatie.